21 / 04
Petak
19.30 – 21.30h
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog / Velika dvorana
×

KD Vatroslav Lisinski

Zagrebačka filharmonija & MBZ

Iste večeri nakon koncerta MBZ-ova rezidencijalnog ansambla Klangforum Wien u Maloj dvorani KDVL-a, u Velikoj će se dvorani održati izniman koncert u programskoj suradnji MBZ-a i Zagrebačke filharmonije. Izvest će se skladbe Francka Bedrossiana i Olge Neuwirth, gostujućih skladatelja i mentora masterclassa. Mezzosopranistica Laura Muller izvodit će solo točke između orkestralnih djela, dok će joj se na oba koncerta i kao solisti u Bedrossianovu programskom klavirskom djelu Don Quijote, pridružiti klavirist Christoph Grund u ulozi tužnog putujućeg viteza, dočim mu je Sancho Panza udaraljkašica Ivana Kuljerić Bilić

Ivana Kuljerić Bilić međunarodno je priznati virtuoz na marimbi i svestrana udaraljkašica koja redovito nastupa s europskim orkestrima i na velikim međunarodnim festivalima. Christoph Grund je i skladatelj i instrumentalist, koji, kako se navodi u njegovoj biografiji, vrlo dobro zna kako poznatoj glazbi nadjenuti auru novog. Grund je ujedno umješan u tome da publici pruži sigurnost kroz svoju glazbenopovijesnu i teorijsku potkovanost kada izvodi sasvim nova, dotad nepoznata djela. Zagrebačkom filharmonijom ravnat će Yalda Zamani, jedna od najstrastvenijih promicateljica i interpretkinja suvremene glazbe u svojoj generaciji, o kojoj se više može saznati u MBZ priči, nastaloj prilikom njezina sudjelovanja na 31. Muzičkom biennaleu Zagreb.

Uz skladbe Francka Bedrossiana, Olge Neuwirth i istaknutoga domaćeg skladatelja Dalibora Bukvića, na repertoaru će biti i skladba Lune Alcalay, austrijske skladateljice, pijanistice i glazbene pedagoginje rođene prije gotovo sto godina u Zagrebu. Skladba sphygmogram označava pulsaciju: ona je ujedno gradivni element cjelokupne strukture djela; njezina ritma, mjere, tonaliteta, glazbenog oblika itd. Luna Alcalay u svojoj je ranoj avangardnoj fazi skladala u duhu serijalizma prvi se put susrevši s novom glazbom na ljetnim tečajevima u Darmstadtu 1960-ih. Svoje je najprogresivnije ideje, odnosno vlastiti sustav skladanja počela razvijati 1970-ih, da bi 1990-ih, kada je i nastala skladba sphygmogram, dostigla umjetnički vrhunac, popraćen usavršavanjem njezine ionako izražene kritičke svijesti o glazbenoj tradiciji; žanrovima, metodama i uopće glazbenim jezicima.

Između orkestralnih djela Laura Muller će izvoditi Recitacije grčkog-francuskog avangardnog skladatelja Georgesa Aperghisa, koji je ponajviše stvarao komorne skladbe ili skladbe za eksperimentalne oblike izvedbenih umjetnosti (glazbeni teatar, opera i sl.). Partitura njegovih Recitacija napisana je rukom, i to tako grafički zgusnuto i hermetično – ispunjeno grafovima i različitim oblicima – da se izvođač u njoj jedva može snaći, a usto je i vrlo labave forme, pa se izvođač mora uvelike osloniti na svoje interpretativne sposobnosti.

 
 
Zagrebačka filharmonija
Yalda Zamani, dirigentica
 
Christoph Grund, klavir
Ivana Kuljerić Bilić, udaraljke
Laura Muller, mezzosopran
 
 
Luna Alcalay, sphygmogram, krivulje pulsa za veliki orkestar
                                    I  - II
Georges Aperghis, Recitacija br. 9 za ženski glas
Franck Bedrossian, KONCERT DON QUIJOTE, Sjećanja putujućeg viteza, koncert za klavirista, njegovog pomoćnika i orkestar
***
Georges Aperghis, Recitacija br. 11 za ženski glas
Dalibor Bukvić, Why not?
                                    I  - II
Georges Aperghis, Recitacija br. 13 za ženski glas
Olga Neuwirth, Masaot/Clocks without Hands, za veliki orkestar
 
programska suradnja Zagrebačka filharmonija