U programskoj suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom, Zbor Hrvatske radiotelevizije pod dirigentskim vodstvom Tomislava Fačinija, poznat i kao voditelj vokalnog ansambla Antiphonus, izvest će program koji sadrži antologijsku zborsku literaturu glazbe 20. stoljeća,, ali i suvremenije skladbe, uključujući tako i jednu praizvedbu. Provodna nit koncerta, Living Room Music Johna Cagea, daje naslutiti da je riječ o konceptualno elaboriranu programu koji će akustičnome prostoru Laube dati familijarniju, topliju i intimniju, pa i humorističnu notu. Četiri stavka Cageova djela, skladanoga 1940. godine, razlomit će se tako da čine ludički, pomalo interaktivan intermezzo između zborskih komada. Riječ je, naime, o vrlo poznatom naslovu u kojem izvođači zamjenjuju klasične instrumente za uobičajene objekte iz dnevne sobe jednoga tipičnoga kućanstva, a u ovoj će ga prilici izvesti četvorica u programu navedenih solista – trojica iskusnih udaraljkaša te sam dirigent! Dok u dvama stavcima objekti služe kao perkusije, jedan od preostalih stavaka stavlja fokus na govor, pa se tako razlaže i citira pjesma spisateljice modernizma i avangarde Gertrude Stein.
Osim Cageove skladbe, antologijski dio programa čine Ligetijeva zborska skladba Lux aeterna za 16 glasova, ispletena od mikropolifonoga tkiva i klastera u najrazličitijim vokalnim registrima, te zborsko djelo estonskoga skladatelja Velje Tormisa, zasnovano na devetoj runi finskoga nacionalnog epa Kalevala. Utjecaj finskoga folklora u tom se djelu očituje na razini strukture (i) melodije, ali i u priči koja opravdava njegov naslov – priči o susretu čovjeka i željeza, prirode i artificijelnih objekata, to jest priči o pradavnoj etici prirode te posljedicama čovjekova udaljavanja od iste u kritici izloženu razvijenome svijetu.
Koncert će zatim obogatiti praizvedba zborske skladbe Sanje Drakulić – kojoj promišljanje i uglazbljivanje stihova hrvatskih autora nije strano – ovaj put na stihove „Cvrčka“ Vladimira Nazora. Autorskim komentarom koji zadire u širi društveni kontekst te izrazito ritmičnim, staccato dionicama animira taj pjesničkih figura prepun ditiramb.
Srpski skladatelj Jug Marković već je predstavljen u najavi bijenalskoga projekta Balkan affairs, a u ovoj će se prigodi izvesti njegova skladba Five Traces za mješoviti zbor, djelo koje je pobijedilo na prošlom Natjecanju New Note u organizaciji festivala Samoborska glazbena jesen. Marković stvara heterogena te hibridna djela, neopterećena strogim formalnim odrednicama i ustaljenim značenjima. Djeluje u domeni akustične, elektroakustične, pa i elektroničke glazbe, završivši IRCAM-ov Cursus za kompoziciju i kompjutorsku glazbu u Parizu.
Naposljetku, slovenski skladatelj Uroš Rojko predstavit će se skladbom na temu Prvoga svjetskog rata, nastanak koje je potaknulo europsko udruženje pjevačkih zborova TENSO tijekom svojega projekta, zaokupljenog upravo temom spomenutog rata. Rojko se oslanja na pisma vojnika koji s bojišta promatra grad Bovec, zahvaćen eksplozijama i plamenom tako da nalikuje na „ognjeno morje“ – kako i glasi naslov skladbe.
Zbor Hrvatske radiotelevizije
Tomislav Fačini, dirigent
Francesco Mazzoleni, izvođač I
Filip Merčep, izvođač II
Fran Krsto Šercar, izvođač III
Tomislav Fačini, izvođač IV
György Ligeti, Lux Aeterna, za mješoviti zbor
John Cage, Living Room Music
To Begin
Jug Marković, Five Traces, za mješoviti zbor*
John Cage, Living Room Music
Story
Uroš Rojko, Ognjeno morje, za mješoviti zbor
John Cage, Living Room Music
Melody
Sanja Drakulić, Cvrčak**, za mješoviti zbor
John Cage, Living Room Music
End
Veljo Tormis, Curse Upon Iron, za mješoviti zbor
programska suradnja Hrvatska radiotelevizija
*programska suradnja festival Samoborska glazbena jesen i skladateljsko natjecanje New Note
**praizvedba