Saksofon i udaraljke
scapegoat„...beskrajno ponavljanje bez naracije, basso continuo neizgovorene arije.“
Talijanski skladatelj Pierluigi Billone „...spada među rijetke čarobnjake koji mogu zaustaviti linearno vrijeme. Njegova glazba uvlači slušatelja u prostor nalik ritualu.“ (Heinz Rögl). U 2 Alberi, poziva se na pjesmu Four Trees — upon a solitary Acre, Emily Dickinson, u kojoj pjesnikinja opisuje poseban odnos četiri drveta koja stoje u samotnom krajoliku. Skladba je dio ciklusa u kojima pojedinačni instrumenti ulaze u nove odnose jedan s drugim. Ne stapaju se u jedinstven zvuk niti ulaze u dijalog, u tradicionalnom smislu. Jedino što ih povezuje je okoliš. Slična su, ali ne komuniciraju izravno već kroz zajednički kontekst: isti vjetar, isto sunce, ista okolina. Pierluigi pritom uvodi i treću vrstu odnosa, koja oscilira između povezanosti i potpunog odvajanja.
Glazbu litvanske skladateljice Justine Repečkaitė, kritičari opisuju kao „preciznu poput crteža najoštrijom olovkom“ (Šarūnas Nakas). U potrazi za novim, hibridnim timbrom, u djelu Ciclo Continuo, Justine instrumente udružuje na netipičan način. U potrazi za novim, hibridnim timbrom, u skladbi Ciclo Continuo, instrumenti se udružuju na netipičan način. Snare bubanj postaje rezonantno tijelo različitih objekata, a njegova žica vibracijama obogaćuje i zasićuje metalne instrumente. Duo scapegoat svira neprekinutu petlju: beskrajno ponavljanje bez naracije, basso continuo neizgovorene arije.
Mauricio Pauly je skladatelj, improvizator i producent iz Kostarike. Radi hibridnu glazbu koja spaja elektroniku, tradicionalne instrumente i različite vrste pojačala. U The Threshing Floor, izvođače pozicionira jedan nasuprot drugome. Njihove gotovo koreografirane kretnje, instrumenti i pojačala intimno se isprepliću oko i između njih. Grubo, vijugavo središte baca svoje izdanke prema kružnici zadržanih tonova koje zvučnici projiciraju na vanjske zidove. Ti tonovi postupno se povlače u spore rojeve kontroliranog feedbacka i proširuju granice svih tijela uključenih u izvedbu.
///
Eksperimentalni duo scapegoat čine australski saksofonist Joshua Hyde i kanadski udaraljkaš Noam Bierstone. Njihovi programi propituju očekivanja publike i otvaraju prostor novim doživljajima. Izvode djela koja uključuju elektroniku, zvučna i vizualna proširenja, video, dizajn svjetla te improvizaciju.
///
scapegoat:
Joshua Hyde, saksofon
Noam Bierstone, udaraljke