09 / 04
Srijeda
14:00 – 15:30
Centar mladih Ribnjak
Besplatan ulaz
×

Centar mladih Ribnjak

Ispreplitanje

PinkNoise

„Dok učim kako se postaviti prema tebi (i, pretpostavljam, ti prema meni), mijenjamo se iz subjekta u objekt, neprestano, bilo da smo ti, ja ili oboje predmet proučavanja.”

Victoria Cheah je američka skladateljica i elektronička glazbenica koja istražuje granice, stanja tranzicije i društveno-performativne rituale. Za skladbu Regarding those objects of study, posvećenu PinkNoise ansamblu, piše: „Dok učim kako se postaviti prema tebi (i, pretpostavljam, ti prema meni), mijenjamo se iz subjekta u objekt, iznova i iznova, bilo da smo ti, ja ili oboje predmet proučavanja. Razgovor kroz vrijeme i prostor prelijeva se u sjećanja na tvoju toplinu, tvoj dah, dok uspomena na tvoje postojanje postane nerazdvojiva od razmjene naših riječi. Ako poljubac može biti gesta koja pleše oko tvog daha, a riječi postoje samo zbog oblikovanja daha, želim razumjeti kako jedno postaje drugo, vježbajući razmjenu naših bića, dok više ne brinem gdje završavaš ti, a gdje počinjem ja.”

Corie Rose Soumah je kanadska skladateljica koja trenutno živi u New Yorku. Njezin rad fokusira se na razlomljene zvučne komponente koje spaja u hibridne kolaže i fizičke geste. Istražuje zvučne teksture koristeći akustičke, elektroničke i analogne tehnologije, povezujući ih s afrodijasporskim temama. States of Intermeshing dio je suite od jedanaest dijelova koja istražuje eshatološke sile, ekološku krizu i samospoznaju. Tri stavka (IV, V i VI) s repertoara istražuju dinamiku naših okolnosti, naše padove i odnos prema zemlji. Zadnjih nekoliko godina, Corie zanima naš odnos prema budućnosti, osobito u kontekstu apokalipse. Čini se da nas svijet na mnoge načine upozorava da je transformacija naših stvarnosti neizbježna – javljaju se kataklizme veće nego što možemo zamisliti. No, što ako već živimo u toj budućnosti? I što ako je apokalipsa već započela? Unatoč svim tim nihilističkim razmišljanjima, Corie vjeruje da budućnost nosi ljepotu, bez obzira na to u kojoj fazi se nalazimo.

Simon Kanzler je njemački skladatelj i jazz glazbenik sa sjedištem u New Yorku. Simon je suosnivač, tehnički i jedan od umjetničkih voditelja ansambla PinkNoise. Zanimaju ga principi organizacije u prirodi i tehnologiji. Istražuje dijalektiku između njih te utjecaj tehnologije na našu percepciju svijeta. Skladba STEREO nastaje kroz kaleidoskopsku formu oblikovanu suprotstavljanjem različitih materijala, skrivenih dragulja glazbene produkcije koji su specifični za violinu. Materijali proizlaze iz tijela izvođača i fizike instrumenta. Elektronički dio temelji se na dupliciranju tih materijala uz nasumične devijacije ritamskih struktura i izgradnju varijacija koje transformiraju boju putem prijenosa timbra. Korištenjem uzoraka drugih instrumenata, Simon stvara virtualni orkestar koji nadopunjuje dionicu violine. Instrumenti pomažu stvaranju ritamske disonance i konsonance kroz proces desinkronizacije koji stvara osjećaj protočnosti, uklanjajući podjelu koju nameću metričke strukture. Ovi poliritamski obrasci dolaze do izražaja kroz svoj raspored u prostoru, reducirani na osnovne spacijalizacijske principe stereo zvuka. Elektronički dio proširen je i orkestracijama timbra violine – produženim tonovima koji se reflektiraju u prostoriji. Stereo, kao apstraktni koncept, javlja se kroz male vremenske promjene i slučajne devijacije, karakteristične za svaki sustav koji se samoorganizira, a koji čini osnovu života.

PinkNoise će izvesti i radove sudionika/-ica Majstorske radionice

Ulaz je besplatan uz obavezno preuzimanje besplatne karte na stranici www.core-event.co

///

Njujorški komorni ansambl PinkNoise posvećen je glazbi koja reagira na društvene izazove i stanja. Svi članovi/-ice ansambla predani su izokretanju, prevođenju, promišljanju i nadilaženju granica stare i nove glazbe kako bi predstavili kaleidoskopski spektar izvedbi koje nas povezuju s našim senzibilitetom i sviješću.

///

PinkNoise:
Johnna Wu, violina
Simon Kanzler, elektronika
Iva Casian Lakos, violončelo
Roberta Michel, flauta
Kaichi Hirayama, klarinet
Andrew Zhou, klavir

Gaia Aloisi: Full*, kadenca za B-klarinet, violončelo i laptop koji improvizira
Ada Dinçer: poppy, haiku II*,  minijatura za bas klarinet, violinu i elektroniku
Vigo Kovačić: Take Two... or Three*, za flautu i violončelo
Ian Whillock: dust*, za violinu, klavir, izvođača na elektronici i dvokanalni fiksirani zvuk 
Ángel de la Hera: Sostenido*, za flautu, bas B-klarinet, violinu, violončelo i pianino
Žanete Spirka: Rapids*, za komorni ansambl i elektroniku
Yu-Shiuan Mei: as the frozen time fades out…*, za pierrot-ansambl 
Deniz Nurhat: Tuzla Poligon*, za komorni ansambl
 
Simon Kanzler: Stereo, za violinu i elektroniku
Victoria Cheah: Regarding those objects of study, za flautu, violinu, violončelo, klarinet, klavir i elektroniku
Corie Rose Soumah: States of Intermeshing, za elektroniku uživo, violinu, violončelo, flautu, klarinet i klavir
 
*praizvedba – narudžba 33. MBZ polaznicima MBZ skladateljske majstorske radionice