Sadržaj miCROfesta predstavlja mikrotonalna glazba koja koristi intonacijske sustave kakve vrlo rijetko možemo čuti unutar danas dominantnog načina ugađanja instrumenata. Cilj je publiku upoznati sa mikrotonalnim instrumentima, skladbama, mikrotonalnom teorijom glazbe te mikrotonalnim aspektom kako hrvatske, tako i strane tradicijske glazbe. Bogatstva i karakteristike različitih kulturnih narativa podjednako se očituju, kako u načinu života, običajima i kulturi, tako i u tradicijskoj glazbi i zvuku kojeg ona obuhvaća.
Hibridna harfa
Prirodni intervali i inverzije
Hibridna harfa
Moderna harfa je instrument izgrađen na takav način da izmjene intonacije postignute promjenom položaja pedala uvijek proizvode interval jednoliko temperirane male sekunde. Na taj način, kako bi se postigla identična intonacija za enharmonijske zamjene, harfist je prisiljen ugađati žice harfe prema 12-tonskom jednoliko temperiranom jonskom modusu. Međutim, ako identična intonacija enharmonijskih zamjena nije potrebna, cijela nova paleta različitih mikrotonalnih ugađanja postaje dostupna za rad. Ono što je zajedničko za sve ove različite vrste ugađanja dostupnih na modernoj harfi je dvojna priroda strukture intervala. Predavanje "Hibridna harfa" istražuje melodijske, harmonijske i enharmonijske mogućnosti harfe ugođene u prirodnoj intonaciji. Ova vrsta ugađanja rezultira podjelom oktave na puno više različitih tonova – točnije na 21 ton, a struktura intervala djelomično pripada jednoliko temperiranoj podjeli oktave na 12 polutonova i djelomično prirodnoj intonaciji. Zbroj ili razlika između jednoliko temperamentnih i prirodnih intervala rezultira velikim brojem hibridnih intervala koji postaju dostupni na harfi ugođenoj na taj način.
Prirodna intonacija i inverzije
Glavna strukturalna razlika između bilo koje jednoliko temperirane ljestvice i prirodne intonacije leži u dimenzijama. Oba sustava imaju svoje prednosti i nedostatke, ali u smislu harmonije, najvažnija razlika između ova dva sustava, uz sam zvuk intonacije, jest različit način rukovanja inverzijama akorda. Ovo predavanje je svojevrsni predgovor predavanju “Uvod u harmoniju intervala prim faktora 5” te detaljno objašnjava zašto su intervali prim faktora 5 jedini netemperirani sustav koji omogućuje korištenje inverzije na isti način kao bio koja jednoliko temperirana podjela oktave te zašto akordi u bilo kojem sustavu prirodnih intervala prim faktora većeg od 5 više ne funkcioniraju kao grupa nego kao sekvenca što nužno mijenja strukturu a time i funkciju akorda.