Dvije uloge: Ivana Kuljerić Bilić
20/09 ponedjeljak
20h Atelijer Meštrović
I.N.K. Experiment Duo
Miodrag Gladović, elektroakustika, spacijalizacija
Igor Kuljerić: Folk Art
Maja Rivić: Dwelling in Time*
Teodora Stepančić: Bow
Tihomir Ranogajec: Dance of Madness*
Bruno Giner: Mirroirs de peaux
INK Experiment duo / Miodrag Gladović: Arabesques pour les ombres imMobiles
*Igor Kuljerić: Noćni let, dijelovi – vrpca (dijelovi će se pojavljivati u raznim trenutcima na programu)
Struktura i protok
Meni je u obje uloge zanimljiv proces koji uključuje, s jedne strane raznovrsnost iščitavanja i pogleda, a s druge strane univerzalnost jezika i zapisa
Na 31. MBZ-u pojavljuješ se u dvostrukoj ulozi – izvođačice i autorice i to u dva različita koncerta. Kakve su to razlike iz tvoje perspektive, što donosi koja uloga i na što posebno obraćaš pozornost kod svake? Preklapaju li se neke stvari u obje uloge?
Sigurno je da je moj pristup glazbi snažno obilježen izvođačkim iskustvom. Isto tako i mojim zanimanjem za riječ, jezike i književnost, pa tako i za znak, značenje i pismo.
U svakoj od ovih uloga posebnu pozornost obraćam na strukturu i protok. Zanima me pogled na cijelu građevinu, ali se zapravo često divim nekom arhitravu ili leguri. Moglo bi se reći kako je oduvijek pisanje skladbi bilo vezano za ideju kako će im život udahnuti baš određeni izvođači. No, meni je u obje uloge zanimljiv proces koji uključuje, s jedne strane raznovrsnost iščitavanja i pogleda, a s druge strane univerzalnost jezika i zapisa koji omogućuje da glazbeno pismo svi razumijemo, iako, kako rekoh, iskustveno često različito tumačimo.
Zvuk jednostavno zvuči
Kako ste slagali program za koncert I. N. K. Experiment duo? Što se željelo istaknuti, pokazuju li skladbe s programa neku širinu ili pak ističu neku osobitost vas kao izvođača, dua?
U širem smislu, program preispituje ulogu prostora u kreiranju i donošenju glazbe, te putovanje od elektroničkog zvuka prema akustičnom i natrag.
Moguće je da je tu riječ o podsvjesnom slušanju, da se dječje izrazim, nekoga vječnog planetarnog brujanja, s idejom da zvuk zapravo ne „zazvuči“ niti „odzvuči“ već jednostavno zvuči.
Kao duo, otpočetka usko surađujemo sa skladateljima i umjetnicima različitih profila, pa je tako i ovaj koncert prirodni nastavak naše suradnje s jedinstvenim Mijom Gladovićem.
Širina i kompleksnost udaraljkaškog instrumentarija ili, još bolje, jedinstvenog imaginarija koji se samouvjereno raspričao kroz vrlo raznorodne diskurse, svakako ne može zaživjeti bez zajednički postavljenih glazbenih pitanja.
Na programu se nalaze starije skladbe koje su pisane upravo za nas, ali i najava nekih novih skladateljsko-izvođačkih razgovora.
Arabesques pour les ombres imMobiles – što nas tu očekuje? Suradnja s Mijom Gladovićem zvuči intrigantno!
Suradnja s Mijom Gladovićem počela je prije par godina na Dubrovačkim ljetnim igrama gdje je on u suradnji s francuskim kolegama poput nekoga velikog demijurga od starog Dubrovnika napravio veliki instrument na kojem smo svirali. Naša suradnja sublimira upravo ona traženja i iskustva o kojima sam govorila prije, odnos glazbe koja se izvodi u prostoru i one koja se „donosi“ u prostor, te ponajviše ideju proširivanja jezika i medija glazbe.