MBZ

Poziv na sudjelovanje u programima studentske platforme KNAPANJE

Platforma KNAPANJE namijenjena je svim studentima muzičkih i umjetničkih akademija u Hrvatskoj te svim drugim studentima zainteresiranima za temu glazbe i novih medija. KNAPANJE u festivalskom okrilju nudi slobodno polje istraživanja i učenja, van formalnog obrazovanja i standardnog kurikuluma. Platforma nastoji stvoriti prostor za suradnje i poznanstva među mladim
kolegama, želi stvoriti interdisciplinarna promišljanja projekata te uključiti polaznike već na njihovoj studentskoj razini u aktivnu produkciju i kreaciju kulturne scene u fokusu.

Sve radionice su besplatne, a odabranim studentima – sudionicima KNAPANJA, koji ne dolaze iz grada Zagreba i zagrebačkog prstena, bit će pokriveni troškovi boravka. Svim sudionicima KNAPANJA bit će omogućen i besplatan ulaz na sve programe 31. festivala Muzički biennale Zagreb, te će im se i dodijeliti KNAP certifikat o sudjelovanju na odabranim programima.

U nastavku predstavljamo program KNAPANJA 2021. s otvorenim pozivima za studentske prijave. Poziv je važeći za sve studente svih smjerova!


KONCERTNO OTVORENJE KNAPANJA
termin koncerta: 16. travnja 2021.
predstavljanje studenata Muzičke akademije (izvođača i skladatelja), studenata novomedijskih umjetnosti, (eksperimentalnog) videa, montaže i ostalih srodnih umjetničkih disciplina


Svjesni mogućnosti da se u travnju 2021. neće moći održati konvencionalni koncerti, ali i u želji da se upravo od istih formatom, medijem i/ili sadržajem odmaknemo, ovim koncertom potičemo studente da pokušaju problematizirati, razviti, ispitati i istražiti recentno vrlo popularan videoformat selfie-izvedbi koji se razvio tijekom (kulturnog) lock-downa 2020. godine te da prijave video snimke izvedbi djela suvremene klasične glazbe, s naglaskom na umjetnički i idejno razvijeniju vizualizaciju (video opremu) izvedbe suvremene glazbe. Potiče se suradnja studenata različitih usmjerenja i interesa, te međustudijska suradnja, kao i projektni način razmišljanja; potiče se i (pra)izvedba skladbi studenata kompozicije; opremanje snimaka kratkim uvodnim ekspozeom ili objašnjenjem
izvedbenog sadržaja po izboru samih predlagatelja. Realizacija programa će biti dvosmjerna. Svi poslani radovi bit će podignuti i promovirani na youtube kanal MBZ-a (playlista KNAPANJE VOL. II 2021). Odabrani radovi bit će predstavljeni tijekom KNAP programa u Centru KNAP ili na nekoj javnoj otvorenoj lokaciji kvarta Pešćenica grada Zagreba, a pojedini radovi bit će izvedeni i u živo.

Prijaviti se mogu studenti pojedinačno ili u grupama / timovima. Pojedini student može sudjelovati u više timova, a moguće je poslati samo jednu video snimku po pojedincu ili timu. Maksimalno trajanje snimke je 5 minuta.
Prijave s detaljima o skladbi, autoru, izvođaču i svim ostalim sudionicima u procesu izrade te kontakt informacijama molimo slati do 1. ožujka 2021. godine putem maila na knapanje@hds.hr s naznakom “Za koncertno otvorenje KNAPANJA”
 

RAZVOJ PROJEKTA OD IDEJE DO REALIZACIJE - Radionice
On-line početak 1.2.2021.; uživo i na terenu 16.-18.4.2021.; finalna realizacija 18.4.2021.

Kroz dvije radionice koje će voditi dva ekspertna tima mentora (Davorka Begović & Hrvoslava Brkušić; Filip Merčep & Hrvoje Radnić) studenti će imati prilike u malim grupama (max. do 9 polaznika po radionici) razviti svoje vlastite projekte od ideje do realizacije. Mentori programa osmislili su dva potpuno različita koncepta te će sa zainteresiranim i odabranim studentima početi raditi najprije razgovarajući i učeći o samoj teoriji, ali i tehnici, kompjuterskim programima i sl., te zajednički razvijajući svoje konkretne umjetničke ideje i planove.
Opisani pripremni period (cca. 10 termina) odvijat će se kroz online susrete, a aktivna 3 dana grupnog rada na samoj lokaciji Centra KNAP (od 16. do 18.4.2021.). Izvedba programa koji će proizaći iz ovih radionica javno će biti prezentirana u Centru KNAP 18. travnja 2021., ali i na on-line kanalima MBZ-a.

Studenti svih profila i studijskih usmjerenja prijave mogu poslati za obje radionice, ali pri prolasku selekcije bit će odabrani samo za sudjelovanje u jednoj. Prijavnica uz kratku biografiju (do 2000 znakova) i kontakt informacije treba sadržavati i kratko motivacijsko pismo za sudjelovanje u radionicama (do 3000 znakova). Za seminar audio-vizualne improvizacije je potrebno navesti posjeduje li student nešto od navedenog: funkcionalan laptop, zvučnu karticu, mikrofon, vlastiti instrument (akustični ili elektronski), te koje instrumente svira.

Prijave molimo slati na mail knapanje@hds.hr s napomenom “Za seminar slobodne audio-vizualne improvizacije” odnosno “Za Akustični prostor za deset sudionika i dvije slušateljice") najkasnije do 15. siječnja 2021.


RADIONICA 1: Akustični prostor za deset sudionika i dvije slušateljice
Mentorice: Davorka Begović i Hrvoslava Brkušić

Polazeći od spoznaja i umjetničkog djelovanja eksperimentalnih glazbenika/ca 20. i 21. stoljeća, ova je radionica usmjerena na fenomen slušanja; različite načine i metode slušanja, važnost njihova utjecaja na auditivnu percepciju, kao i na način poimanja glazbe općenito. Istovremeno obuhvaća upoznavanje s određenim teorijskim spoznajama, kroz čitanje i slušanje zadataka iz odabrane literature, te praktičan rad kroz zajedničke susrete. Prakticiranjem različitih vježbi slušanja, zajedničkim i individualnim audio šetnjama, bilježenjem zvuka/ova u grafičke mape ili dnevničke bilješke,
upoznavanjem i prepoznavanjem zvučnih okoliša (grad, park, šuma i dr.) te improviziranjem s istima, razvijat ćemo svijest o slušanju akustičnog prostora, ili preciznije: prostor-vremena. Cilj je ohrabriti polaznike da stvaraju glazbu iz svakodnevnih događaja, objekata i zapažanja vlastite okoline.
Svjesni da su načinom djelovanja uvijek kompozitori vlastitog akustičnog prostora jednako kao i slušatelji istog.

RADIONICA 2: Seminar slobodne audio-vizualne improvizacije
Mentori: Filip Merčep i Hrvoje Radnić

Polaznici će se upoznavati s MAX-om, programskim jezikom za glazbu i multimediju. Kroz pripremni period naučit će osnove MAX-a, procesiranja zvuka (Max Signal Processing) i rada u Jitteru (vizualna domena MAX-a) te prolaziti kroz vježbe potrebne za lakše snalaženje u pripremi izvedbenog projekta. U tri dana KNAPANJA, uz pomoć pripremljenih materijala vježbat će se free audio-vizualna improvizacija. Cilj radionice je pomoći polaznicima da se odmaknu od apstraktnog shvaćanja zvuka osvještavanjem njegovih karakteristika, odnosno parametara putem učenja o sintezi zvuka, kodiranja u MAX-u, te razvijanja novih načina komunikacije unutar grupe pri glazbenoj improvizaciji koja utječe na „ponašanje“ vizualnih (video) elemenata i obrnuto.

 


IRCAM I SUVREMENE TENDENCIJE U RAČUNALNOM KOMPONIRANJU: MIKSANA GLAZBA I PISANJE ZA ELEKTRONIKU
jednodnevna radionica za skladatelje i sve ostale zainteresirane
voditelj: Sasha Blondeau, skladatelj (IRCAM)

Na radionici će pozlanici imati prilike poslušati voditeljeve najnovije miksane skladbe koje iskorištavaju posljednje napretke u polju pisanja za elektroniku i praćenja partitura, posebice koristeći jezik Antescofo koji se upravo razvija na IRCAMu. Blondeau će prezentirati mogućnosti zapisivanja vremena kroz uporabu ovog sinkronog jezika i diskutirati o različitim pitanjima notacije kod pisanja za elektroniku. Također će prezentirati primjere korištenja elektroničke sinteze i spacijalizacije te diskutirati o posljedicama korištenja tehnologije za skladanje.

Zbog epidemioloških ograničenja, prijave za radionicu s naznakom “Za radionicu Sashe Blondeaua” i kontakt informacijama molimo poslati na knapanje@hds.hr najkasnije 15. ožujka 2021.


Svi odabrani studenti – sudionici KNAPANJA kroz tri aktivna dana (16. – 18. travnja 2021.) imat će i prilike sudjelovati na dodatnom pasivnom programu KNAPANJA (predavanja, okrugli stol itd.) koji će biti objavljen u veljači 2021.


O mentorima i predavačima:
Davorka Begović diplomirala je muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Proteklih 15 godina radi u području kulture i umjetnosti kao selektorica i producentica, prvenstveno glazbenih, ali i kazališnih, suvremenoplesnih, multimedijskih i filmskih projekata. Nakon niza godina aktivnog rada u filmskoj produkciji, u potpunosti se posvećuje umjetničkom i kustoskom radu te se usavršava i specijalizira za područje suvremene (eksperimentalne) glazbe i srodnih izričaja. Bivša je umjetnička voditeljica Muzičkog salona SC, osnivačica te umjetnička i produkcijska voditeljica međunarodnog
festivala Izlog suvremenog zvuka. Trenutno radi kao suradnica KONTEJNER-a kao voditeljica međunarodnog projekta Re-Imagine Europe, te na Odsjeku za animirani film i nove medije ALU u Zagrebu kao vanjska predavačica kolegija „Zvuk kao likovni izraz“. Ko-kuratorica je međunarodnog festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart u Puli. Objavljuje kritike i članke, piše tekstove za diskografska i druga izdanja.

Sasha J. Blondeau francuski je skladatelj suvremene glazbe, s posebnim naglaskom na instrumentalne i elektroakustičke žanrove i spoj tih dvaju domena. Paralelno je pohađao studij klavira i saksofona na konzervatoriju u Lyonu, na što se nadovezala kompozicija i teorija. 2017. godine doktorirao je na području kompozicije na francuskom IRCAM-u (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique). Surađivao je s ansamblima kao što su ansambl Intercontemporain, Court-Circuit, Talea, Les Percussions de Strasbourg, Insomnio, XX-21, te umjetnicima i solistima Sarah Maria Sun, Hae-Sun Kang, Christophe Desjardins and Séverine Ballon. Trenutno surađuje s ansamblima Intercontemporain, Kwadrofonik i kvartetom Diotima.

Hrvoslava Brkušić diplomirala je na Akademiji dramske umjetnosti, filmsku i TV montažu i magistrirala na Akademiji likovnih umjetnosti na odsjeku za Animirani film i Nove medije, smjer Novi mediji. U umjetničkoj praksi izražava se kroz audio instalacije, izvedbe uživo, film i video. Jedan od glavnih interesa umjetničkog istraživanja je zvuk i misteriozni radio signali, EME komunikacija) i istraživanje različitih video i filmskih materijala (16mm film, DV tehnike, digitalni mediji). Kao filmska montažerka radila je na nizu dokumentarnih, eksperimentalnih i igranih filmova. Jedna je od članica ženskog
umjetničkog kolektiva Ljubavnice. Dio je Restartovog edukativnog tima, radi na Školi dokumentarnog filma i kao vanjska suradnica na Akademiji likovnih umjetnosti.

Filip Merčep svojim projektima konstantno dokazuje da je osoba i umjetnik širokog spektra interesa i djelovanja. Tijekom školovanja istaknuo se sudjelovanjem je u Finalu Eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika 2010. godine, a nakon diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu počeo je otkrivati svoj glazbeni jezik i raditi na konceptualnim projektima koje je usavršavao na Live Electronics studiju pri Konzervatoriju u Amsterdamu kod velikog audiovizualnog umjetnika, kompozitora elektroničke glazbe i pedagoga Marcela Wierckxa. Voditelj je i asistent majstorskih radionica u University of
Miami, Humboldt University u Kaliforniji, Glazbenoj akademiji u Hannover, Glazbenoj akademiji u Nurnbergu, Konzervatorija u Lyonu i University of Toronto, te vlastitog marimbističkog seminara i Electronics Summer Workshopa. Vlasnik je nekih od najprestižnijih glazbenih nagrada: Ivo Vuljević za najboljeg mladog glazbenika, Nagrade Zagrebačke filharmonije za najboljeg mladog glazbenika, Nagrade Grada Samobora, Yamaha Scholarship Award za najboljeg udaraljkaša Muzičke akademije u Zagrebu, 2. nagradu Universal Marimba Competition u Belgiji, 1. nagradu na natjecanju Boris Papandopulo u Zagrebu, Dekanovu nagradu za iznimnu koncertnu aktivnost tijekom studija, Rektorovu nagradu za izvedbe hrvatskih udaraljkaških koncerata i diskografsku
nagradu Porin u kategoriji “Najbolja interpretacija klasične glazbe”.

Hrvoje Radnić samouki je glazbenik i ton majstor koji se u glazbu i zvuk zaljubljuje još u djetinjstvu, gledajući tv dokumentarce Jacquesa Cousteaua. Utjecaj koji su na njega ostavili podmorski kadrovi Calypsove ronilačke ekipe, popraćenih izvrsnom ambijentalnom glazbom i zvučnim efektima, izlazi na površinu tek u kasnijoj adolescenciji, kada dolazi u posjed svog prvog glazbenog instrumenta, a zatim i prvog uređaja za višekanalno snimanje. Od tada, taj hobi postupno pretvara u svakodnevni posao koji se i danas kreće na relaciji glazba – zvuk. Godine 2010. sa skupinom
glazbenih istomišljenika osniva glazbeni sastav "Šumovi protiv valova" koji, unatoč standardnoj rock postavi, pokušava izbrisati definirane granice između zvuka i glazbe.