<

Franck Bedrossian

Franck Bedrossian rođen je u Parizu 3. veljače 1971. godine.

Njegova glazba, izvan neposrednog fizičkog utjecaja, zaziva snažan, ali profinjen dramatičan intenzitet. Izum zvučne tvari i izražajna gustoća u njegovom pisanju oblikuje glazbenu formu bogatu akustičnim dvosmislenostima i slušnim iluzijama. Skladba Transmission za fagot i elektroniku, nastala je 2002. godine u sklopu IRCAM programa za kompoziciju i računalnu glazbu - djelo u kojem Bedrossian postavlja temelje za estetiku kasnije poznatu kao Saturation (Zasićenje). Početni interes za artikulaciju viška brzo je obogaćen i razvijen kroz harmonijska istraživanja [It (2005.), Charleston (2006.), Swing (2009.)], skladanja za glas [Lamento(2007),Epigram (2009.-2018.)] i upotrebu literarnih predložaka [ Le lieu et la formule(2019.), Don Quijote Concerto(2021)].

Nakon studija harmonije, kontrapunkta, orkestracije i glazbene analize, studirao je kompoziciju s Allainom Gaussinom i u klasi Gérarda Griseyja i Marca Stroppena na Pariškom konzervatoriju (CNSMDP). Godine 2001., odnosno 2002. pohađao je Cursus kompozicije i računalne glazbi na IRCAM-u. Dodatno se školovao kod Philippea Lerouxa, Briana Ferneyhougha, Tristana Muraila i Philippea Manouryja te s Helmutom Lachenmannom u centru Acanthesu 1999. i na Akademiji međunarodnog ansambla Modern 2004. godine.

Njegova djela izvodili su ansambli i orkestri diljem svijeta. Neki od njih su:  L'Itinéraire, 2e2m, Ansambl Ictus, Court-circuit, Ansambl Modern, Ansambl intercontemporain, Klangforum Wien, Contrechamps, San Francisco Contemporary Music Players, Ensemble Eco, Diotima Quartet, Tana Quartet, BBC Scottish Symphony Orchestra, SWR Symphonieorchester, Orchestre Philharmonique de Radio France.  Bedrossianov rad dio je programa mnogih međunarodnih festivala: Manca (Francuska), Musica Nova (Finska), Festival Internacional Cervantino (Meksiko), RTÉ Living Music Festival (Irska), Présences (Francuska), Musica (Francuska), Borealis Festival (Norveška), Ars Musica (Belgija), Wittener Tage für Neue Musik (Njemačka), Nuova Consonanza, Suona Francese (Italija), Printemps des Arts de Monte-Carlo, Festival international d'art lyrique d'Aix-en-Provence (Francuska), Fabbrica Europa (Italija),  Wien Modern (Austrija), Archipel (Švicarska), Donaueschinger Musiktage, MaerzMusik, Sommer in Stuttgart, Darmstadt Ferienkurse für Neue Musik, NOW! (Njemačka), ReMusik (Rusija), Venecijanski bijenale (Italija) i ManiFeste (Francuska).

Godine 2001. dobio je potporu Zaklade Meyer i Zaklade Marcel Bleustein-Blanchet, te 2004. godine nagradu Hervé Dugardin SACEM-a. Institut de France (Académie des beaux-arts) dodijelio mu je 2005. godine nagradu Pierre Cardin za glazbenu kompoziciju. Franck Bedrossian također je dobio nagradu za mlade skladatelje SACEM-a 2007. godine. Godine 2012. u Donaueschinger Musiktageu nagrađen je nagradom SWR Symphonieorchester za skladbu Itself.

Franck Bedrossian bio je sudionik programa rezidencija Vile Medici od 2006. do 2008. godine. Predavao je kompoziciju na Kalifornijskom sveučilištu na Berkeleyu od 2008. do 2019., a od ožujka 2020. godine, na Kunstuniversität u Grazu.

Njegova djela objavljuju Éditions Gérard Billaudot, Verlag Neue Musik i Maison ONA.