<

Clemens Gadenstätter

Clemens Gadenstätter studirao je kompoziciju u Beču, a zatim u Stuttgartu kod Helmuta Lachenmanna. Na Glazbenom sveučilištu u Grazu predaje analizu glazbenih oblika, glazbenu teoriju i kompoziciju. Gadenstätterov kompozitorski izričaj istražuje resintezu percepcije, osjeta i osjećaja koja, po njemu, za ulogu ima spojiti fenomene slušanja, razumijevanja i kompozicije. Njegova recentna djela, poput serije E.P.O.S.: les premiers cris, les cris des lumières, les derniers cris za raznovrsne ansamble te esej HÖREN VERSTEHEN KOMPONIEREN bave se transformacijom akustički pokrenutih, unaprijed formiranih osjećaja, dok teme svakodnevnog rada i banalnog obrađuje u djelima Semantical Investigations za violinu i ansambl, Semantical Investigations 2 za mali ansambl, kao i u eseju Was heißt hier banal?. U djelima platzen/bersten for za violončelo i klavir, gudački kvarteti häuten, schlitzen, reiße I ES, komorna opera za glas, ansambl i film, istražuje polimodalnost slušanja, dok se u seriji ICONOSONICS 1 – 3 bavi glazbenom ikonografijom. Trenutno se posvećuje istraživanju suodnosa glazbe i raznih medija: les cris des lumière za ansambl i svjetlo, daily transformation za glas, instrumente, elektroniku, video, prostor i svjetlo, surađujući s Annom Henckel-Donnersmark (film) i Lisa Spalt (tekst). Neke od nagrada i stipendija uključuju: Kompositionspreis der Erste Bank, Berliner Künstlerprogramm des DAAD, Würdigungspreis der Stadt Wien. Njegova djela naručili su i izvodili brojni ansambli i festivali poput WDR – Cologne, Salzburg Festspiele, Musikbiennale Berlin, Südwestrundfunk Baden-Baden, Klangforum Wien, Ensemble Recherche, Ensemble Modern i dr.