Mo/ot Roach, for the City of Zagreb
rekonstrukcija happeninga iz 1963. godinePraktički, čim je počelo, policija ih je prekinula…
U cik zore, ispred tadašnjeg Radničkog narodnog sveučilišta Moša Pijade, Ken Dewey i zagrebački studenti uzdrmali su jutarnji ritam grada. Dok su radnici mirno išli na posao, svjedočili su prvim minutama happeninga Mo/ot Roach, For the City of Zagreb. Šezdeset i dvije godine kasnije, nedovršeni happening dobit će svoj nastavak.
Ken Dewey, američki umjetnik performansa, dramaturg, redatelj i umjetnički administrator, bio je aktivan u pokretu happeninga 1960-ih. Zagreb je posjetio kao član trupe Dancers' Workshop Anne Halprin iz San Francisca koja je, u sklopu drugog Biennala 1963., izvela predstavu Stolica s pet nogu (The Five-Legged Stool). Izvedba je izazvala toliko burnu reakciju publike i kritičara da su članovi ansambla ostali duže u Zagrebu kako bi prisustvovali press konferencijama i pojasnili o čemu se zapravo radilo.
Tijekom produženog posjeta, Ken je odlučio prirediti 26-minutni happening u javnom prostoru. Happening, kao umjetnička forma, tada je bio tek u začetcima. Brišući granice umjetnosti i svakodnevice, publike i izvođača, happening preispituje tradicionalno poimanje umjetničkog rada kao statičnog objekta. Prema scenariju, Mo/ot Roach, For the City of Zagreb bio je namijenjen jednom izvođaču s trombonom (Folke Rabe), jednom s prijenosnim magnetofonom ili tranzistorom (John Graham, pokret i tekst) i gledateljici u publici (Lynne Palmer).
Iako nedovršena, izvedba je dovela do novih prijateljstva i suradnji. Jedan od zagrebačkih studenata, Josip Pepi Stošić, pjesnik, vizualni umjetnik i povjesničar umjetnosti, nastavio se družiti s Kenom i nakon Biennala, koji je, u studenom iste godine režirao i producirao Josipovu mimičku jednočinku u Rimu.
Prije rekonstrukcije happeninga, Janka Vukmir iz Instituta za suvremenu umjetnost održat će predavanje koje će otkriti detalje ovog prekinutog susreta.
///
Ken Dewey, autor happenninga
Janka Vukmir, kustosica
Kuća ekstremnog muzičkog kazališta:
Damir Bartol Indoš, izvođač
Tanja Vrvilo, izvođačica
produkcija i programska suradnja - Institut za suvremenu umjetnost
uz potporu Trust for Mutual Understanding, New York, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Ureda za kulturu Grada Zagreba