
MBZ 33 konferencija
Broken Relationships

KONFERENCIJA MUZIČKOG BIENNALA ZAGREB: BROKEN RELATIONSHIPS
7.–9. travnja 2025.
Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu
Trg Republike Hrvatske 12, Zagreb
Glavni govornici/-ce
Andrea F. Bohlman (Sveučilište Sjeverne Karoline u Chapel Hillu, SAD)
Dalibor Davidović (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija, Hrvatska)
Peter J. Schmelz (Sveučilište Johns Hopkins, SAD)
Ulaznice za registraciju dostupne su na: https://www.ulaznice.hr/web/event/77/321
/
PONEDJELJAK, 7. TRAVNJA 2025.
8:00–8:45 Registracija (predvorje desno, prizemlje)
8:45–9:00 Obraćanje dobrodošlice (Dvorana Stančić, 4. kat)
Sesija 1a (paralelno): Avant-Garde, Choreography, and Moving in Space
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Ingrid Pustijanac (Sveučilište u Paviji, Italija)
9:00–9:30 Marjana Krajač (Državno sveučilište u Ohiju, SAD)
Unfolding Spaces: Avant-Garde Engagements, Experimental Choreography, and
Politics of Space in Milana Broš and Dubravko Detoni's La voix du silence at the
1973 Music Biennale Zagreb
9:30–10:00 Sofia Weck (Milano, Italija; nezavisna istraživačica)
Sylvano Bussotti: Musical Interpretation and Scenic Gesture
Sesija 1b (paralelno): Interrupting the Tradition
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditeljica: Marija Maglov (Muzikološki institut Srpske akademije znanosti i umjetnosti, Beograd, Srbija)
9:00–9:30 Marijana Dujović (Beograd, Srbija; nezavisna istraživačica)
2000s: The Time of Established and Interrupted Musical Connections between
Zagreb and Belgrade
9:30–10:00 Marija Pavlović (Sveučilište Union – Nikola Tesla i Kulturni centar Parobrod, Beograd, Srbija)
Yugoslav Pavilions as a Part of Collective Artistic Memory: The Case of The
Venetian Biennale
10:00–10:30 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
Sesija 2: Ecocentrism in Music
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Jelena Janković-Beguš (Centar beogradskih festivala – CEBEF)
10:30–11:00 Eka Chabashvili (Državni konzervatorij Vano Sarajišvili u Tbilisiju, Gruzija)
Ego-(Anthropo) centric and Ecocentric Approaches Reflected in Music
11:00–11:30 Maya (Maka) Virsaladze (Državni konzervatorij Vano Sarajišvili u Tbilisiju, Gruzija)
Sound Oasis: Applying Nature as a Musical Instrument
11:30–12:00 Alexander Chokhonelidze (Državni konzervatorij Vano Sarajišvili u Tbilisiju, Gruzija)
Spectrogram Analysis for Eco-Landscape Noise Pollution: Assessment and
Mitigation
12:00–12:30 Joni Asitashvili (Državni konzervatorij Vano Sarajišvili u Tbilisiju, Gruzija)
Soundscape and Film Ambient Sounds
12:30–14:30 Pauza za ručak
Sesija 3a (paralelno): Musical Bridges and East-West Exchanges
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditelj: Peter J. Schmelz (Sveučilište Johns Hopkins, SAD)
14:30–15:00 Kevin C. Karnes (Sveučilište Emory, SAD)
Between Unbridgeable Difference and Breathtaking Possibility: Hardijs Lediņš on
the Transit Riga––(West) Berlin, 1988/1992
15:00–15:30 Darina Slavova (Nacionalna glazbena akademija “Prof. Pančo Vladigerov,” Sofija, Bugarska)
Music Festivals and Their Role in Shaping the Aesthetic Criteria of Bulgarian
Folklore Performers
15:30–16:00 Gvansta Ghvinjilia (Državni konzervatorij Vano Sarajišvili u Tbilisiju, Gruzija)
Tsinandali Classical Music Festival: Bridging Georgia’s Cultural Past and European Connections
Sesija 3b (paralelno): Avant-Garde and Cold War Politics
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditelj: Miloš Marinković (Muzikološki institut Srpske akademije znanosti i umjetnosti, Beograd, Srbija)
14:30–15:00 Grace Pechianu (Sveučilište u Indiani, SAD)
Radio Free Europe and the Romanian Church in Exile: Sacred Strains in the Ether
15:00–15:30 Ivana Miladinović Prica (Sveučilište Emory, SAD / Sveučilište umjetnosti u Beogradu, Srbija)
American Experimentalism at the Music Biennale Zagreb during the Cold War
Years
16:00–16:30 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
16:30–17:30 Plenarno predavanje
Location: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Ivana Medić (Srpska akademija znanosti i umjetnosti, Muzikološki institut, Beograd, Srbija)
Peter J. Schmelz (Sveučilište Johns Hopkins, SAD)
Broken Relations: An Intimate History of the Kyiv Avant-Garde
UTORAK, 8. TRAVNJA 2025.
8:00–9:00 Registracija (predvorje desno, prizemlje)
Sesija 4: Music and Improvisation
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditeljica: Miloš Marinković (Muzikološki institut Srpske akademije znanosti i umjetnosti, Beograd, Srbija)
9:00–9:30 Paul Safar (The Musical Garden Piano Studio, Eugene, SAD; nezavisni istraživač)
Breaking with the Past to Forge the Future in Music Improvisation
9:30–10:00 Irena Paulus (Umjetnička škola Franje Lučića, Velika Gorica, Hrvatska)
Re-connection or Imagination? Improvised Music and Nature
10:00–10:30 Marija Maglov (Muzikološki institut, Srpska akademija znanosti i umjetnosti, Beograd, Srbija)
Island of the Dying Donkeys: Broken Relationship between a Man and an Animal
10:30–11:00 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
Sesija 5a (paralelno): Memoryscapes and the Environment
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Irena Paulus (Umjetnička škola Franje Lučića, Velika Gorica, Hrvatska)
11:00–11:30 Diana Grgurić (Sveučilište u Rijeci, Hrvatska)
Music and Collective Memory: The Legacy of Croatian Singer Oliver Dragojević
11:30–12:00 Jacob Skiles (Sveučilište u Georgiji, SAD)
Ornithological Music of Eastern North America in the Age of Climate Change
Sesija 5b (paralelno): In Search of New Compositional Approaches
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditeljica: Iwona Lindstedt (Muzikološki institut, Sveučilište u Varšavi, Poljska)
11:00–11:30 Márton Gábor Szives (Doktorska umjetnička škola Sveučilišta u Pečuhu, Mađarska)
Birth of a New Melody: Summarizing Effect in the Works of László Dubrovay
11:30–12:00 Netanel Pollak (Jeruzalem, Izrael; nezavisni istraživač)
Internal and External Conflicts in Three Ricercars for Solo Viola by Sándor
Kallós
12:00–14:00 Pauza za ručak
Sesija 6: Music Festivals as a Catalyst for Change
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditeljica: Diana Grgurić (Sveučilište u Rijeci, Hrvatska)
14:00–14:30 Jelena Janković-Beguš (Centar beogradskih festivala – CEBEF; nezavisni istraživač)
To Fix What Was Broken: Croatian Musicians and Works at the Belgrade Music
Festival (BEMUS) in the New Millennium
14:30–15:00 Snježana Đukić-Čamur (Sveučilište u Sarajevu, Muzička akademija, Bosna i Hercegovina)
Music Biennale Zagreb as a Catalyst for Change in the Creative Work of Vojin
Komadina
15:00–15:30 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
15:30–16:30 Plenarno predavanje
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditelj: Sanja Kiš Žuvela (Sveučilište u Zagrebu Muzička akademija)
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditelj: Sanja Kiš Žuvela (Sveučilište u Zagrebu Muzička akademija)
Andrea F. Bohlman (Sveučilište Sjeverne Karoline u Chapel Hillu, SAD
Far Side of Quiet: Tape’s Intimate Relationships and Eastern Europe
16:30–17:15 Predstavljanje knjige
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditelj: John Pymm (Sveučilište Sheffield Hallam, UK)
Minimalist Intersections: Proceedings of the Ninth International Conference on Music and Minimalism, ed. Pwyll ap Siôn and Ivana Medić (Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2024)
SRIJEDA, 9. TRAVNJA 2025.
8:00–9:00 Registracija (predvorje desno, prizemlje)
Sesija 7: Breaking with the Tradition
Lokacija: Učionica 324, 3. kat
Voditeljica: Andrea F. Bohlman (Sveučilište Sjeverne Karoline u Chapel Hillu, SAD)
9:00–9:30 Ivana Ilić (Sveučilište Emory, SAD / Sveučilište umjetnosti u Beogradu, Srbija)
Identity, Place, and Space in Post-Yugoslav Electronic Music: Three Case Studies
9:30-10:00 Brett Boutwell (Državno sveučilište u Louisiani, Baton Rouge, SAD)
Negation and Ambivalence in the Music of Morton Feldman
10:00-10:30 Beata Bolesławska (Institut za umjetnost, Poljska akademija znanosti, Varšava, Poljska)
“Broken Relationships”: The Music of Andrzej Panufnik and Roman Palester in
the Context of Their Emigration from Cold War Poland
10:30-11:00 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
Sesija 8a (paralelno): Modified Sounds and Sound Objects
Lokacija: Učionica 324, 3. kat
Voditelj: Davor Vincze (Baptističko sveučilište u Hong Kongu)
11:00–11:30 Angus Lee (Sveučilište u Hong Kongu)
Nostalgia Contra Prolepsis: Preliminary Considerations on the Temporality of
Vaporwave
11:30–12:00 Camilo Mendez (Baptističko sveučilište u Hong Kongu)
Sculpting Sound: Theoretical and Practical Considerations for Designing and
Building the Sound Objects Used in Aira/Sonora
Sesija 8b (paralelno): Musical Events as a Social Reaction
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditelj: Ivan Ćurković (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija)
11:00–11:30 Gregor Schima (Sveučilište u Beču, Austrija)
“Skandal im Festbezirk” or: Biting the Hand that Feeds? Opera Staging as Ironic
Mirror of its Framing Institution
11:30–12:00 Miloš Marinković (Muzikološki institut, Srpska akademija znanosti i umjetnosti, Srbija)
The Symposium New Music and Musical Interpretation (1962) in the Social
and Artistic Context of Yugoslavia
12:00–2:00 Pauza za ručak
Sesija 9a: Breaking the “Code” of the Archival Bonds
Lokacija: Učionica 326, 3. kat
Voditelj: Tomislav Bužić (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija)
14:00–14:30 Elena Fiedeldey (Nacionalno i Kapodistriasovo sveučilište u Ateni, Grčka)
The Importance of Cataloguing and Archival Research in Restoring Disrupted
Relationships Inside and Outside the Archive: The Case Study of the Greek
Contemporary Composer and Conductor Dimitris Agrafiotis
14:30–15:00 Vasiliki Apostolou (Nacionalno i Kapodistriasovo sveučilište u Ateni, Grčka)
Restoring Broken Relationships Between Natural and Digital Archives: The Case
of Dionysios Visvardis’ Archives
15:00–15:30 Magdalini Kalopana (Nacionalno i Kapodistriasovo sveučilište u Ateni, Grčka)
The Catalog of Works: Readjusting a Basic Research Tool through Individual and
Collaborative Reflection
Sesija 9b: Musical Reconciliations
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Sanja Kiš Žuvela (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija)
14:00–14:30 Claudio Cardani (Sveučilište u Paviji, Italija)
Competition Rehearsals for Aspiring Organists of the Duomo di Milano and
Singers of the Cappella Musicale between 17th and 18th Century
14:30–15:00 Ivana Medić (Srpska akademija znanosti i umjetnosti, Muzikološki institut, Beograd, Srbija)
The Trauma of Freedom
15:00–15:30 Chieh Huang (Sveučilište u Kaliforniji, Irvine, SAD)
Echoes of Resilience: The Interplay of Indigenous Culture, Music, and
Technology (online)
3:30–4:00 Pauza za kavu (predvorje desno, prizemlje)
4:00–5:00 Plenarno predavanje
Lokacija: Dvorana Stančić, 4. kat
Voditeljica: Ingrid Pustijanac (Sveučilište u Paviji, Italija)
Dalibor Davidović (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija, Hrvatska)
John Cage and Nikša Gligo: Chronicle of a Friendship
Programski odbor:
Laura Emmery, Voditeljica (Sveučilište Emory, SAD)
Lisa Cooper Vest (Sveučilište Južne Kalifornije, SAD)
Sabine Feisst (Državno sveučilište u Arizoni, SAD)
Lisa Jakelski (Rochester, SAD)
Kevin Karnes (Sveučilište Emory, SAD)
Sanja Kiš Žuvela (Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija, Hrvatska)
Benjamin Levy (Kalifornijsko sveučilište u Santa Barbari, SAD)
Iwona Lindstedt (Sveučilište u Varšavi, Poljska)
Miloš Marinković (Srpska akademija znanosti i umjetnosti, Muzikološki institut, Srbija)
Ivana Miladinović Prica (Sveučilište umjetnosti u Beogradu, Fakultet muzičke umjetnosti, Srbija)
Keith Potter (Goldsmiths, Sveučilište u Londonu, UK)
Ingrid Pustijanac, (Sveučilište u Paviji, Italija)
Danijela Spiric-Beard (Sveučilište u Cardiffu, Wales, UK)