Veze svjetova
Hong Kong New Music Ensemble + Vertixe Sonora + Vid Veljak „Ušuškaj se u krevet. Ne zaboravi skinuti cipele! Možeš stvarno zaspati.”
iz partiture done for the day
Angus Lee je flautist, skladatelj i dirigent. Studirao je na Akademiji za izvedbene umjetnosti u Hong Kongu i Kraljevskoj akademiji u Londonu. Njegovi rani radovi tvore seriju refleksija o pitanju virtuoznosti i fizikalnosti, dok se u kasnijim okreće istraživanju elemenata koji oblikuju naše temporalno iskustvo glazbe. Djelo hic / nunc dio je serije Lapsus memoriae koja istražuje složeni odnos između vremena i prostora, koristeći pojam palimpsesta kao simbol preklapanja prošlih i sadašnjih trenutaka. Glazba u ovom kontekstu postavlja pitanje mogućnosti stvarnog „ovdje i sada“, posebice u današnjem globaliziranom društvu. U tom svijetu kapitalističko „24/7“ vrijeme zamjenjuje biološke ritmove, izjednačujući dan i noć. Rad od kuće, tehnologija, gadgeti i aplikacije za praćenje istovremeno koloniziraju i prodiru u ljudske prostore. Bizarno, možda je san ultimativno mjesto otpora, beskompromisni prekid kapitalističke krađe vremena, mjesto gdje integritet „ovdje i sada" ostaje netaknut kapitalom: tako dolazi odgovor na pitanje Ariadne iz filma Christophera Nolana Inception: „zašto je tako važno sanjati?”, U snovima, vrijeme i prostor podliježu zakonima nadrealnog – to jest, nad(stvarnog), alternativnoj stvarnosti koja nadmašuje, prelazi, zaobilazi, realno: nemogući Reutersvärdovski prostori koji se presavijaju jedni u druge, dok se vrijeme plastično širi i rasteže prema beskonačnosti: „ovdje" i „sada" gdje se ukazanja i pojave stapaju u jedno, kada se fiktivni događaji vraćaju s punom emotivnom snagom kao lažni déjà-vu, sve što je čvrsto i ustaljeno pretvara se u dim...
Sonja Mutić je srpsko-hrvatska skladateljica, umjetnica zvuka i doktorandica na Sveučilištu Harvard. Njezin rad istražuje granice tišine, harmonije i buke, koristeći minimalna sredstva za stvaranje tekstura maksimalne izražajnosti. Studirala je na FMU u Beogradu, glazbenoj akademiji u Grazu i Harvardu, gdje surađuje s Chayom Czernowin i Hansom Tutschkom. U skladbi spektrum. spektra, Sonja istražuje slojevitost zvuka kroz ekspanziju jednog tona u harmonijske, teksturalne i spektralne boje. Harmonija se rastvara u distorziranim zvučnim prostorima s utjecajem rocka i metala, dok glas – stvaran i zamišljen – kontrastira instrumentalnom zvuku, utjelovljujući ljudsku prisutnost i transcendenciju. Kroz prostorne i perceptivne transformacije, glazba briše granice između slušatelja i vanjskog svijeta, izazivajući osjećaj duboke uronjenosti u zvuk, što otvara put prema izmijenjenim mentalnim i emocionalnim stanjima. Naslov odražava promjenjive perspektive slušanja, a fonetska i zvučna struktura nosi ritmičku intenzivnost i obrednu kvalitetu, naglašavajući transformativnu moć zvuka. spektra je ženski oblik spektra, neologizam koji poziva na apstraktniju i osobniju interpretaciju, smještenu u liminalni prostor između engleskog jezika i srpsko-hrvatskog pravopisa, između tehničke preciznosti i poetske dvosmislenosti, između znanstvene strukture i umjetničke intuicije. Sonja je djelo posvetila svom ocu koji je preminuo 2023. godine.
///
Vertixe Sonora Ensemble je komorni ansambl koji okuplja glazbenike iz Galicije i Portugala. Zajedno stvaraju otvoren prostor za razmjenu, refleksiju i razgovor o suvremenoj glazbi. Članove ansambla – umjetnike zvuka, vizualnih umjetnosti, jazz i klasične glazbenike – povezuje želja za istraživanjem novih ideja kroz kreativne suradnje u širem umjetničkom kontekstu.
Hong Kong New Music Ensemble (HKNME) jedan je od vodećih ansambala suvremene glazbe u Aziji, poznat po dinamičnim nastupima i inovativnim projektima. Osim u koncertnim dvoranama, djeluje i kroz obrazovne programe, interdisciplinarne suradnje te istraživačke projekte u suradnji s umjetnicima diljem svijeta.
Vid Veljak počeo je svirati violončelo s 3 godine, s 14 upisao Muzičku akademiju, a s 23 postao vodeći violončelist Dubrovačkog simfonijskog orkestra. Suosnivač je NAE kolektiva te član ansambla Synchronos. Pokrenuo je projekt Resonance(s), posvećen snimanju djela za violončelo solo (i elektroniku) hrvatskih skladatelja, s ciljem promoviranja glazbe 20. i 21. stoljeća te poticanja novih skladbi. Projekt je 2022. nagrađen Porinom. Trenutno predaje na Umjetničkoj akademiji u Splitu.
///
Hong Kong New Music Ensemble:
Angus Lee, dirigent, flauta
Linus Fung, klarinet
William Lane, viola
Karen Yu, udaraljke
Chiu Tan-ching, guzheng
Vertixe Sonora:
Pablo Coello, saksofon
David Durán, klavir
Nuno Marques, električna gitara
Roberto Alonso Trillo, violina
Vid Veljak, violončelo
Angus Lee: hic / nunc*, za komorni ansambl i fiksne medije
Sonja Mutić: spektrum . spektra**, za ozvučeni ansambl, višekanalnu elektroniku i imaginarne glasove
/// prethodno snimljeni zvukovi: Camilo Hirschhorn bass klarinet, Sonja Mutić glas, Julio Zúñiga električna i bas gitara
Camilo Mendez: Disappeared Quipu[s]: Broken & Forgotten***, za komorni ansambl
Pilar Miralles: done for the day***, za komorni ansambl
* praizvedba – narudžba 33. MBZ i Hong Kong New Music Limited, uz sponzorstvo Glazbenog fonda CASH
**praizvedba – narudžba 33. MBZ i DAAD Artists-in-Berlin Program
***praizvedba – narudžba 33. MBZ


