12 / 04
Subota
20:00 – 21:30
Tvornica kulture
Cijena ulaznice:
10 €
Kupi ulaznicu
×

Tvornica kulture

Veze svjetova

Hong Kong New Music Ensemble + Vertixe Sonora + Vid Veljak

„Ušuškaj se u krevet. Ne zaboravi skinuti cipele! Možeš stvarno zaspati.”
iz partiture done for the day

Angus Lee je flautist, skladatelj i dirigent. Studirao je na Akademiji za izvedbene umjetnosti u Hong Kongu i Kraljevskoj akademiji u Londonu. Njegovi rani radovi tvore seriju refleksija o pitanju virtuoznosti i fizikalnosti, dok se u kasnijim okreće istraživanju elemenata koji oblikuju naše temporalno iskustvo glazbe. Djelo hic / nunc dio je serije Lapsus memoriae koja istražuje složeni odnos između vremena i prostora, koristeći pojam palimpsesta kao simbol preklapanja prošlih i sadašnjih trenutaka. Glazba u ovom kontekstu postavlja pitanje mogućnosti stvarnog „ovdje i sada“, posebice u današnjem globaliziranom društvu. U tom svijetu kapitalističko „24/7“ vrijeme zamjenjuje biološke ritmove, izjednačujući dan i noć. Rad od kuće, tehnologija, gadgeti i aplikacije za praćenje istovremeno koloniziraju i prodiru u ljudske prostore. Bizarno, možda je san ultimativno mjesto otpora, beskompromisni prekid kapitalističke krađe vremena, mjesto gdje integritet „ovdje i sada" ostaje netaknut kapitalom: tako dolazi odgovor na pitanje Ariadne iz filma Christophera Nolana Inception: „zašto je tako važno sanjati?”, U snovima, vrijeme i prostor podliježu zakonima nadrealnog – to jest, nad(stvarnog), alternativnoj stvarnosti koja nadmašuje, prelazi, zaobilazi, realno: nemogući Reutersvärdovski prostori koji se presavijaju jedni u druge, dok se vrijeme plastično širi i rasteže prema beskonačnosti: „ovdje" i „sada" gdje se ukazanja i pojave stapaju u jedno, kada se fiktivni događaji vraćaju s punom emotivnom snagom kao lažni déjà-vu, sve što je čvrsto i ustaljeno pretvara se u dim...

Sonja Mutić je srpsko-hrvatska skladateljica, umjetnica zvuka i doktorandica na Sveučilištu Harvard. Njezin rad istražuje granice tišine, harmonije i buke, koristeći minimalna sredstva za stvaranje tekstura maksimalne izražajnosti. Studirala je na FMU u Beogradu, glazbenoj akademiji u Grazu i Harvardu, gdje surađuje s Chayom Czernowin i Hansom Tutschkom. U skladbi spektrum. spektra, Sonja istražuje slojevitost zvuka kroz ekspanziju jednog tona u harmonijske, teksturalne i spektralne boje. Harmonija se rastvara u distorziranim zvučnim prostorima s utjecajem rocka i metala, dok glas – stvaran i zamišljen – kontrastira instrumentalnom zvuku, utjelovljujući ljudsku prisutnost i transcendenciju. Kroz prostorne i perceptivne transformacije, glazba briše granice između slušatelja i vanjskog svijeta, izazivajući osjećaj duboke uronjenosti u zvuk, što otvara put prema izmijenjenim mentalnim i emocionalnim stanjima. Naslov odražava promjenjive perspektive slušanja, a fonetska i zvučna struktura nosi ritmičku intenzivnost i obrednu kvalitetu, naglašavajući transformativnu moć zvuka. spektra je ženski oblik spektra, neologizam koji poziva na apstraktniju i osobniju interpretaciju, smještenu u liminalni prostor između engleskog jezika i srpsko-hrvatskog pravopisa, između tehničke preciznosti i poetske dvosmislenosti, između znanstvene strukture i umjetničke intuicije. Sonja je djelo posvetila svom ocu koji je preminuo 2023. godine.

Camilo Mendez je kolumbijski skladatelj akustične koncertne glazbe koji svoja djela koncipira kao cikluse, serije djela temeljenih na istim glazbenim idejama, ali za različite kombinacije instrumenata. Doktorirao je kompoziciju na Kraljevskom glazbenom koledžu u Londonu i usavršavao se kod Rebecce Saunders i Pierluigija Billonea. Trenutno je izvanredni profesor na Akademiji za glazbu pri HKBU. Ciklus Disappeared Quipu[s] rezultat je projekta Post-Colonial Recherche, suradnje s Ansamblom Recherche koju je kurirao Bongani Ndodana-Breen. Djelo je inspirirano instalacijom Disappeared Quipu čileanske umjetnice i pjesnikinje Cecilie Vicuñe, koja istražuje povijest quipua – složenih objekata koje su drevne andske zajednice koristile za prijenos i pohranu informacija putem čvorova na različitim konopcima. Ovi su objekti služili ne samo za bilježenje događaja i očuvanje tradicija, već i za zamišljanje budućnosti, premda su tijekom kolonizacije bili zabranjeni. Vicuña je u svojoj instalaciji objesila velike zapletene konope vune sa stropa, evocirajući drevnu funkciju quipua. U skladu s tim, Mendez u svojoj skladbi modificira instrumente pomoću pronađenih objekata. Svaki glazbenik tako izvodi vlastiti quipu koji se spaja s ostalim članovima ansambla, oblikujući kolektivni Quipu.
 
Pilar Miralles je španjolska skladateljica i istraživačica. Trenutno je doktorandica na DocMus Doktorskom studiju Akademije Sibelius u Helsinkiju. Njezini radovi istražuju temu vremena, odmora i nepoštivanja u društvenom kontekstu, točnije – ideje stalne dostupnosti i produktivnosti. Kao odgovor na to, Pilar koristi ruralnu nostalgiju kao kreativno polazište, rekonceptualizirajući ideju o nevažnosti stvari koje su postale zastarjele. O done for the day piše: „Nisam uspjela skladati nešto što bi tržište nazvalo djelom, a ipak, djelo je dospjelo na tržište.”
 

///

Vertixe Sonora Ensemble je komorni ansambl koji okuplja glazbenike iz Galicije i Portugala. Zajedno stvaraju otvoren prostor za razmjenu, refleksiju i razgovor o suvremenoj glazbi. Članove ansambla – umjetnike zvuka, vizualnih umjetnosti, jazz i klasične glazbenike – povezuje želja za istraživanjem novih ideja kroz kreativne suradnje u širem umjetničkom kontekstu.

Hong Kong New Music Ensemble (HKNME) jedan je od vodećih ansambala suvremene glazbe u Aziji, poznat po dinamičnim nastupima i inovativnim projektima. Osim u koncertnim dvoranama, djeluje i kroz obrazovne programe, interdisciplinarne suradnje te istraživačke projekte u suradnji s umjetnicima diljem svijeta.

Vid Veljak počeo je svirati violončelo s 3 godine, s 14 upisao Muzičku akademiju, a s 23 postao vodeći violončelist Dubrovačkog simfonijskog orkestra. Suosnivač je NAE kolektiva te član ansambla Synchronos. Pokrenuo je projekt Resonance(s), posvećen snimanju djela za violončelo solo (i elektroniku) hrvatskih skladatelja, s ciljem promoviranja glazbe 20. i 21. stoljeća te poticanja novih skladbi. Projekt je 2022. nagrađen Porinom. Trenutno predaje na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

///

Hong Kong New Music Ensemble:
Angus Lee, dirigent, flauta
Linus Fung, klarinet
William Lane, viola
Karen Yu, udaraljke
Chiu Tan-ching, guzheng

Vertixe Sonora:
Pablo Coello, saksofon
David Durán, klavir
Nuno Marques, električna gitara
Roberto Alonso Trillo, violina

Vid Veljak, violončelo

Angus Lee: hic / nunc*, za komorni ansambl i fiksne medije
Sonja Mutić: spektrum . spektra**, za ozvučeni ansambl, višekanalnu elektroniku i imaginarne glasove 
/// prethodno snimljeni zvukovi: Camilo Hirschhorn bass klarinet, Sonja Mutić glas, Julio Zúñiga električna i bas gitara
Camilo Mendez: Disappeared Quipu[s]: Broken & Forgotten***, za komorni ansambl
Pilar Miralles: done for the day***, za komorni ansambl

* praizvedba – narudžba 33. MBZ i Hong Kong New Music Limited, uz sponzorstvo Glazbenog fonda CASH
**praizvedba – narudžba 33. MBZ i DAAD Artists-in-Berlin Program
***praizvedba – narudžba 33. MBZ

 

uz potporu programa kulturne razmjene (Vijeće za razvoj umjetnosti Hong Konga)*, Acción Cultural Española (PICE) i programa DAAD Artists-in-Berlin
*Vijeće za razvoj umjetnosti Hong Konga podržava slobodu umjetničkog izražavanja. Stavovi i mišljenja izraženi u ovom projektu ne predstavljaju stav Vijeća.