Nove izvedbe baleta „Heroj je umoran“ Frane Đurovića i Giuseppea Spote

Riječka publika moći će uživati u ponovnim izvedbama suvremenog baleta „Hero is Tired / Heroj je umoran“ od 20. do 27. svibnja u prostoru Exportdrva.

Djelo je nastalo suradnjom skladatelja Frane Đurovića i koreografa Giuseppea Spote, u koprodukciji Baleta HNK Ivana pl. Zajca i 30. izdanja festivala Muzički biennale Zagreb u sklopu čijeg je zatvaranja 2019. godine  i praizvedeno. Riječki ansambl će tako ponovno uprizoriti priču koja donosi ogled današnjeg društva, „generacije individualaca utopljenih u masi“.

Koreograf Spota balet dramaturški dijeli u tri tematske cjeline čiji narativ gledatelja vodi životnom krivuljom: „od rođenja i puzanja, preko površnosti, do odraza“.

Prvi dio „Pacman“, koji se i glazbom referira na poznatu video igricu donosi bjelinu i neiskvarenost stvarnog čovjeka, koji poput beba „koje tek čeka ispis života“ pužu labirintom. Sljedeći dio, naslovljen „Površnost“ donosi lik heroja. Odjeven u crveno odijelo ističe se u masi likova koji u suodnosu s herojem postavljaju pitanja o povodljivosti i težnji za prestižem, pitanja društvene izolacije i usamljenosti i potrebe za pripadnošću.

Ironično, iako u potrazi za vlastitim identitetom, zbog nerealističnog idoliziranja heroja, likovi gube svoju originalnost i stapaju se u masu koja u se u pretjeranom samoljublju utapa u moru usamljenih identiteta. Nakon bjeline i jarkog crvenila, scenografijom dominira reflektirajuća srebrna koja dodatno podcrtava temu trećeg dijela – odraz. U današnjem društvu, mjerilo osobne vrijednosti postaje engagement na društvenim mrežama koji daje lažni privid uspjeha i „divljenja koje podsjeća na ljubavi“, ističe skladatelj Frano Đurović.

Pa tako, „zapravo željni ljubavi“, ljudi se zatvaraju i otuđuju, „postaju prazni i osamljeni u gužvi oko sebe“. Starenjem, osjećaj ispraznosti ne jenjava, a bez istinskih konekcija s drugima koje bi zamijenile te praznine, biježe u prošlu slavu kada su im uspjeh i divljenje drugih pružili privid ljubavi. Otvoreni kraj ostavlja prostor raznim interpretacijama ili riječima koreografa Giuseppea Spote, naznaku nečega „što budi nadu“ da postoji razrješenje.

Na glazbenom planu, zasićenost elektronikom biva primirena pretapanjem u intimne, prirodne zvukove klavira i violončela, preslikavajući kontrast između odjeljaka plesnih dua i onih s većim brojem plesača.

Za kostimografiju i scenografiju zadužena je Petra Dančević Pavičić, dok dizajn svjetla potpisuje Nuno Salsinha. Pod mentorstvom baletnog majstora Daniela Romea, u subotnjoj izvedbi predstavit će se sljedeći članovi riječkom ansambla: Milica Mučibabić / Anna Zardi / Soyoka Iwata / Maria del Mar Hernandez / Laura Orlić / Marta Voinea Čavrak / Tea Rušin / Marta Kanazir Bagadur / Rachele CortopassiMichele Pastorini / Leonardo De Santis / Álvaro Olmedo / Valentin Chou / Nicola Prato / Janne Boere / Thomas Krähenbühl / Antoine Salle / Noa Gabriel Siluvangi / Jody Bet / Ali Tabbouch / Andrei Köteles.

Ulaznice možete kupiti ovdje