Hoće li pjevački sukob dviju žena pred Lisinskim prerasti u fizički obračun?
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog. Jedna od bočnih ulaznih vrata su zatvorena. Ispred njih hostesa u crnom kostimu, crnim čarapama i visokim lakastim štiklama. Kroz vrata se čuje prigušeni žamor publike.
Nigdje nikog osim užurbane, elegantno odjevene mlade žene koja pokušava ući. Hostesa joj prepriječi put.
Tako počinje prva epizoda Soap Opere, iliti, da po naški kažemo Sapunice, kojom će u ponedjeljak, 29. rujna, završiti prvi ovosezonski koncert ciklusa Cantus Ansambla u Lisinskom.
Koncert će tako završiti kao predstava u režiji Dore Ruždjak Podolski, a uz ansambl pod ravnanjem Berislava Šipuša gledat ćete i slušati dvije izvrsne mlade pjevačice, Ivanu Srbljan i Goranu Biondić.
Prema dramskom i dramatičnom predlošku Irene Škorić, skladatelj prve od pet epizoda Mladen Tarbuk napravio je libreto s pripadajućim songovima.
"Sapunice su sinonim za trash, smeće, pa sam se i ja u skladanju služio smećem nastojeći da sve ipak bude uzdignuto na višu razinu s nekim višim umjetničkim smislom", ispričao mi je skladatelj nakon što je u nekoliko napetih dana i neprospavanih noći, kako to već biva sa sapunicama, dovršio partituru.
U prvoj epizodi upoznat ćemo dva ženska lika, studenticu Mirelu Čupić koja kao hostesa u Lisinskom u početnom prizoru pred vratima dvorane zaustavlja atraktivnu gospođu Irmu. Njihov iz minute u minutu sve napetiji dijalog i pjevački sukob otkrit će nam ponešto i o dva muška lika. Jedan od njih je u dvorani, Irmin suprug, poznati zagrebački kirurg "plastičar" dr. Ivan Berger. Ima seksa, droge, prevara i policije, ali ništa više od toga nećemo vam otkriti.
Ali, napetost zato neće smanjiti još nekoliko informacija maestra Mladena Tarbuka o tome kako je zamišljena čitava serija i kako je koncipirao prvu epizodu.
Serija je naručena od petoro skladatelja. Uz Tarbuka tu su još Mirela Ivičević, Zoran Juranić, Silvije Foretić i Gordan Tudor. Svaki od četiri lika dobio je svoju prepoznatljivu glazbenu temu. Svaku je napisao drugi skladatelj, osim Tarbuka, koji je od tema koje je napisalo četvoro njegovih kolega skladao i kratku uvertiru.
"Nikada još nisam radio ništa slično, da vlastitu kompoziciju skladam na temelju tuđeg materijala. Bio sam iznenađen koliko su se te različite teme zapravo dobro uklopile u cjelinu i mislim da će sve skupa publici biti prilično zabavno", ispričao nam maestro Tarbuk s pomalo crvenim očima i nešto većim podočnjacima, ali vrlo vedrog duha koji se, izgleda, također zabavljao.
Da biste čuli kako sve to zvuči i da biste, što je u slučaju sapunica još važnije, saznali hoće li završni pjevački duel prerasti u hrvanje Irme i Mirele na tapisonu Lisinskog, morate u ponedjeljak, 29. rujna 2014., u 20 sati zauzeti svoje mjesto u maloj dvorani Lisinskog.
Otvorenje nove Cantusove sezone tako donosi i prvu predigru sljedećeg Muzičkog biennala Zagreb, u čijoj koprodukciji, uz Kulturu promjene SC-a, nastaje ova jedinstvena zagrebačka Soap Opera. Na svakom od sljedećih Cantusovih koncerata bit će izvedena po jedna epizoda, a ona posljednja Gorana Tudora doživjet će praizvedbu u cjelini s prethodne četiri 22. travnja 2015. u velikoj dvorani Teatra &TD u sklopu samog MBZ-a.