MBZ

Objavljeni članovi programskog odbora Muzičkog biennala Zagreb 2021.

Skupština predstavnika Hrvatskog društva skladatelja donijela je odluku o izboru novog umjetničkog voditelja Muzičkog biennala Zagreb (MBZ), svog najvećeg i najznačajnijeg projekta. Izabrana je Margareta Ferek Petrić, mlada ali već afirmirana hrvatska skladateljica s bečkom adresom. Njen mandat odnosi se na biennalska izdanja 2021. i 2023. pa će tako imati čast definirati program festivala na kojem će se proslaviti njegov šezdesetgodišnji jubilej.
 
Margaretin programski tim za festival 2021. godine čine ujedno jazz novinar i programski voditelj ciklusa jazz.hr Davor Hrvoj, skladatelj i muzikolog Tomislav Oliver te skladatelj i dirigent Ivan Josip Skender.
 
 
 
Margareta Ferek Petrić obrazovala se na Sveučilištu za glazbu I primijenjene umjetnosti u Beču kod Ivána Erőda, Chaye Czernowin i Klaus-Petera Sattlera. Dobitnica je stipendija raznih ustanova i zaklada, od kojih se posebno ističe austrijska Državna stipendija za kompozitore 2016. godine. Godine 2010. bila je pozvana na radni boravak u Casa Zia Lina na Elbi od strane Thyll-Dürr zaklade, godine 2011. dobila je nagradu „Theodor Körner“ za orkestralnu kompoziciju Take 7 te 2017. Nagradu grada Beča za glazbu. Godine 2018. proglašena je rezidencijalnom umjetnicom ljetnoga festivala u Koruškoj – Carinthischer Sommer, dobitnica je dviju nagrada (druga nagrada i nagrada publike) na natjecanju „Prix Annelie de Man“ u Nizozemskoj za kompoziciju Ištaratu, te je za djelo All the World´s a Stage dobitnica godišnje nagrade HDS-a „Boris Papandopulo“ i nagrade grada Čakovca „Josip Štolcer Slavenski“. Godine 2019. predstavlja Hrvatsku na Svjetskim danima nove glazbe u Tallinnu, a za 2021. i 2023. izabrana je kao umjetnička voditeljica Muzičkog biennala Zagreb. Margareta je napisala velik broj solo i komornih skladbi, nekoliko vokalnih i orkestralnih djela, glazbu za kazalište i big band. Njezine kompozicije redovito izvode ugledni ansambli i glazbenici diljem svijeta, a neki od posljednjih radova objavljeni su joj na albumima koje su izdali Decca Records, Neos music i Croatia Records. Godine 2015. postala je članicom odbora Austrijskoga društva za suvremenu glazbu – ÖGZM, a od godine 2016. redovna je članica HDS-a. Margareta živi i radi između Beča i Zagreba.
 
 
 
Davor Hrvoj novinarstvom se počeo baviti sredinom 1980-ih u emisiji Jazz štand Radija 101, koju je od kraja iste dekade samostalno uređivao i vodio. Krajem 1980-ih počeo je raditi kao suradnik na Hrvatskom radiju. Autor je i voditelj emisija Vrijeme za jazz te Cro-jazz na 3. programu HR-a. Suradnik je u emisiji Svijet jazza na HTV-u. U novinama i periodici objavljuje od 1990. Urednik je Hrvatskog jazz portala (jazz.hr). Dobitnik je Posebne plakete Hrvatskih blues snaga za dugogodišnje sustavno promicanje i promoviranje blues glazbe. Odlukom Ministra kulture Republike Poljske odlikovan je Ordenom časti za zasluge u promicanju poljske kulture. Autor je članaka u Zagrebačkom leksikonu Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža. Na znanstvenom skupu „Hrvatska glazba u 20. stoljeću”, u organizaciji Matice hrvatske, bio je nositelj tematske cjeline o jazz glazbi te autor izlaganja “Jazz u Hrvatskoj - skica za povijest” koje je objavljeno u zborniku Hrvatska glazba u XX. stoljeću (Matica hrvatska, 2009.). Autor je članka o hrvatskom jazzu za Grove Music/Oxford Music Online. Za nacionalni dodatak velikoj ilustriranoj enciklopediji „Glazba” britanskog Dorling Kindersleyja, koju je u hrvatskom prijevodu objavila Mozaik knjiga, napisao je tekst o jazzu i bluesu u Hrvatskoj. Bio je član međunarodnih žirija za dodjelu Europske jazz nagrade (European Jazz Prize) i na međunarodnom natjecanju mladih jazz glazbenika Jazz Juniors u Krakovu te član umjetničkog vijeća međunarodnog projekta Hitch of Music Exchange. Član je Stručne komisije za Glazbenu nagradu Porin HGU-a i Povjerenstva za godišnje nagrade HDS-a.
 

Tomislav Oliver diplomirao je muzikologiju (2009.), a zatim i kompoziciju kod prof. Marka Ruždjaka (2011.) na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Bio je stipendist Rotary Cluba Zagreb, a 2010. primio je stimulaciju Fonda Rudolf i Margita Matz Hrvatskog društva skladatelja, za poticanje stvaralaštva mladih skladatelja. Za skladbu Obsidienne za komorni ansambl primio je 2011. godine Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu te 2012. Nagradu HDS-a Stjepan Šulek. Laureat je Nagrade Grada Čakovca Josip Štolcer Slavenski za 2015. godinu, za plesnu suitu za komorni ansambl, Complex Poetry (In’ei Raisan). Autor je skladbi za solističke instrumente, komorne ansamble, instrumente i elektroniku te simfonijski orkestar. Usavršavao se na radionicama Međunarodne ljetne akademije Prag – Wien – Budapest, pod vodstvom Nigela Osbornea i Michaela Wendeberga (gdje je osvojio nagradu za skladbu III: Dancers to a Discordant System), na skladateljskom seminaru International Week u Ljubljani, pod vodstvom Klausa Agera i Gyule Feketea te u Barceloni u sklopu radionice festivala Mixtur pod mentorstvom Rebecce Saunders. Od 2011. zaposlen je na Odsjeku za kompoziciju i glazbenu teoriju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. 2015. upisuje poslijediplomski studij na Mozarteumuu Salzburgu, u razredu Stephana Winklera.

 

Ivan Josip Skender nakon mature, 1997., upisao je studij kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Željka Brkanovića kao najmlađi student kompozicije u povijesti Akademije. Godine 1999. upisao je paralelni studij dirigiranja u klasi prof. Vjekoslava Šuteja. Dobitnik je Rektorove nagrade za skladbu Heads and Tails. Pohađao je dvogodišnji postdiplomski studij orkestralnog dirigiranja u Beču, u klasi prof. Uroša Lajovica. Bio je prvi skladatelj – predstavnik Hrvatske na eu30. muzički biennale Zagreb 253 ropskom multimedijskom festivalu Music Masters on Air 2012. Laureat je stipendije „Rudolf i Brigita Matz“ za mlade skladatelje. Kao dirigent je surađivao s brojnim hrvatskim i inozemnim orkestrima, zborovima i opernim ansamblima. Akademski zbor Palma pod njegovim je vodstvom (2004.-2012.) dobio brojne nagrade na hrvatskim i inozemnim natjecanjima. U dirigentskoj karijeri je osobito posvećen izvedbama i praizvedbama skladbi suvremenih hrvatskih autora, a 2012. članovi ansambla za suvremenu glazbu Cantus izabrali su ga za stalnog dirigenta. Od 2005. do 2014. zaposlen je u Operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu na mjestu zborovođe, a od 2014. kao dirigent Opere. Dužnost umjetničkog ravnatelja Opere HNK u Zagrebu obnašao je u opernoj sezoni 2013-/2014. U Staatstheatru Braunschweig debitirao je 2016. godine izvedbom opere Tosca. Godine 2009. postao je asistent prof. Uroša Lajovica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje je danas zaposlen na mjestu docenta na Odsjeku za dirigiranje, udaraljke i harfu. Dobitnik je nagrade „Stjepan Šulek“ za kompoziciju 2017. godine, za skladbu Phantasmagoria.